«Наша перша перемога в тому, що ми вижили і організовуємо освітній процес за наявних умов. Такі проєкти як EdUP допомагають зберігати надію на краще, підтримують і показують, що нам є куди рухатися».
У перші дні повномасштабного вторгнення працівники та учні ліцею почали евакуюватися з міста, яке опинилося під російськими обстрілами. Зараз деякі учні знаходяться на підконтрольній Україні території, деякі виїхали за кордон, а хтось залишився на окупованій території. Втім усі виходять на зв’язок і навчаються.
«Сказати, що війна змінила наше життя, це нічого не сказати. Багато звичних речей тепер просто не доступні. Ми не маємо місця, яке б щодня об'єднувало нас усіх під одним дахом. Живемо в різних містах в орендованих квартирах чи гуртожитках», – розповідає заступниця директора.
Одразу після евакуації викладачі вийшли на зв’язок з учнями, організували та адаптували навчальний процес до дистанційного формату. Крім того, заклад продовжив брати участь в усіх активностях EdUP.
«Навчання з бізнес-планування та грантрайтингу від EdUP виглядало як соломинка, за яку ми вхопилися. Довкола було і залишається багато проблем, але нам показали шлях позитивного розвитку подій, допомогли визначити стратегічні цілі нашого закладу освіти. Коли почалося навчання ми не стали вигадувати історій, відірваних від реалій. Тема нашого бізнес-плану звучала як “Відбудова навчального закладу і відновлення освітнього процесу”. Спочатку нам пояснили як робити бізнес-планування, а потім почалася робота. Уявили, що завтра війна закінчилася, ми повертаємося без розуміння в якому стані ліцей, але маємо його повністю відновити», – розповідає Олена Шевченко.
Наразі відомо, що через активні бойові дії будівлі ліцею частково пошкоджені.

«Звісно, велика частина нашого бізнес-плану стосується відновлення кабінетів та майстерень відповідно до сучасних вимог. Але ми бачимо й іншу задачу. У Лисичанську, де знаходиться один із корпусів Привільського ліцею, небагато закладів пропонували учням розміщення в гуртожитках. Це впливало на привабливість професійної освіти. Тож коли ми говоримо про відновлення ліцею, обов’язково закладаємо будівництво гуртожитку. Це має бути не бетонна коробка для ночівлі, а зручний, комфортний простір для життя і дозвілля молодої людини. Тільки через створення привабливої інфраструктури, можливостей для розвитку, можна говорити про повернення молоді в мирний Лисичанськ», – каже Олена.
У результаті, серед 25 закладів-учасників проєкту EdUP, бізнес-план Привільського професійного ліцею посів друге місце.
Наступним після конкурсу бізнес-планів було навчання грантрайтингу. Закладам пояснили як залучати інвесторів або партнерів для спільних проєктів, надали сайти, де можна знайти оголошення з грантовими пропозиціями.
«Для мене особисто було цікаво почути, що грантова заявка має бути написана простою мовою. Ми, освітяни, коли спілкуємося між собою, використовуємо зрозумілі нам терміни і поняття. Тоді як людині поза “освітянською тусовкою” контекст може бути зовсім не зрозумілим. Це наче проста теза, але про неї часто забуваємо. Тож перша вимога до себе – навчитися бути зрозумілими. Це не так просто, як може здатися на перший погляд, але дуже важливо», – пояснила Олена.
Серед працівників закладу залишилися виключно педагоги, які навчають учнів дистанційно. Тож працювати над грантовою заявкою складно. Треба якісно прописати концепцію, бюджет та етапи реалізації проєкту. Все це, часто, потрібно викласти англійською мовою.
«Для мене особисто було цікаво почути, що грантова заявка має бути написана простою мовою. Ми, освітяни, коли спілкуємося між собою, використовуємо зрозумілі нам терміни і поняття. Тоді як людині поза “освітянською тусовкою” контекст може бути зовсім не зрозумілим. Це наче проста теза, але про неї часто забуваємо. Тож перша вимога до себе – навчитися бути зрозумілими. Це не так просто, як може здатися на перший погляд, але дуже важливо», – пояснила Олена.

Україно-швейцарський проєкт «Публічно-приватне партнерство для поліпшення сантехнічної освіти в Україні» впроваджується за фінансової підтримки Швейцарської агенції з розвитку та співробітництва спільно з ТОВ «Геберіт Трейдинг» та виконується Швейцарською фундацією технічного співробітництва з розвитку «Свісконтакт» за підтримки Міністерства освіти та науки України.